Praca: Starszy specjalista



Dolnośląski Urząd Wojewódzki we Wrocławiu
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Starszy specjalista
Miejsce pracy: Wrocław
Ogłoszenie o naborze Nr 152615

Warunki pracy


  • Stanowisko pracy zlokalizowane w pomieszczeniach biurowych na I piętrze budynku przy ul. Powstańców Warszawy 1. Budynek Urzędu wyposażony jest w windy osobowe oraz pomieszczenia sanitarne dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością.
  • Wejście do Urzędu wyposażone jest w podjazd.
  • Praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera powyżej 4 godzin dziennie.
  • Wyjazdy służbowe środkami transportu publicznego lub pojazdami nieprzystosowanymi do transportu osób niepełnosprawnych.
  • Przeprowadzanie kontroli w innych urzędach.
  • Obsługa urządzeń wielofunkcyjnych (np. drukarka, ksero, fax).
  • Stres związany z wykonywaniem zadań o krótkim terminie realizacji oraz zadań, których terminy wykonania są zbieżne, mających istotny wpływ na prawidłowy przebieg i realizację procedury działania.

Zakres zadań

  • analizuje i weryfikuje sprawozdania jednostek budżetowych podległych Wojewodzie,
  • sporządza łączne miesięczne, kwartalne i roczne sprawozdania budżetowe z części 85/02 woj. dolnośląskie I - Rb-23, Rb-27, Rb-28, Rb-28NW, Rb-28 Programy, Rb-28 Programy WPR, Rb-28 UE, Rb-28 UE WPR, Rb70, Rb-Z, Rb-N,
  • wprowadza plan budżetu w układzie zadaniowym oraz decyzje zmieniające plan dla części budżetowej 85/02 do programu operacyjnego oraz weryfikuje w zakresie planu/planu po zmianach dane ujęte w sprawozdaniach jednostek budżetowych podległych Wojewodzie (administracja zespolona),
  • analizuje stany zobowiązań i należności jednostek budżetowych podległych Wojewodzie (administracja zespolona) oraz przekroczenia planu i zaangażowania budżetu w jednostkach budżetowych,
  • przeprowadza kontrole finansowe w jednostkach organizacyjnie podległych Wojewodzie (administracja zespolona), w zakresie zgodności danych sprawozdawczych z ewidencją księgową oraz dokumentami źródłowymi,
  • obsługuje Informatyczny System Obsługi Budżetu Państwa Trezor na poziomie dysponenta trzeciego stopnia i dysponenta głównego - weryfikuje i zatwierdza sprawozdania dysponentów niższego stopnia jako dysponent główny oraz agreguje sprawozdania łączne w części 85/02,
  • sporządza na poziomie dysponenta części budżetowej sprawozdanie budżetowe w układzie zadaniowym w programie Buza
  • weryfikuje otrzymane dane oraz sporządza informację w zakresie zatrudnienia i wynagrodzenia członków korpusu służby cywilnej

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w obszarze rachunkowości
  • znajomość ustawy o finansach publicznych w zakresie wykonania ustawy budżetowej, wykonania budżetu środków europejskich, przeznaczenia wydatków budżetu państwa oraz zasad gospodarowania środkami publicznymi
  • znajomość ustawy o rachunkowości w zakresie prowadzenia ksiąg rachunkowych i inwentaryzacji
  • znajomość rozporządzenia w sprawie sprawozdawczości budżetowej w zakresie terminów i zasad sporządzania sprawozdań budżetowych
  • wymagane kompetencje: komunikacja, organizacja pracy, współpraca w zespole
  • w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe